Saturday 28 July 2012

Kita Tidak Pernah Dapat Memuaskan Hati Semua Orang

Assalamualaikum w.b.t. . .
Salam Ramadhan sume :)
emm ... rajin la plak ana mengupdate blog ye . hehe . bukan ape pon , saje nak kongsi2 rasa apa yang ada atau ape yang terpendam . blog ni la tempatnye . huhu :')


hurrmm . . . kita sebagai manusia biasa tidak pernah dapat memuaskan hati semua orang kan ? apa yang kita buat, apa yang kita cakap , apa yang kita rasa . . . sume tu takkan pernah dapat memuaskan ati sume orang. Kadang2 kte hanye mampu tersenyum je apabila sume tindak tanduk kte tidak memuaskan hati orang. Kadang2 tu jugak kte hanye mampu pujuk hati kte sendiri mengatakan bahawa orang tu mungkin ada sebabnya yang tersendiri kenapa dia sedemikian . Tapi tidak selalu kte bole wat cmtu sbb hati kte tidak bole tipu diri kte sendiri. Kadang2 kte bole rasakan apa yang orang lain fikir tentang kte. Ana pon cmtu jugak. sifat ana , ana hanye mampu pendam  selagi benda tu tidak harus ana luahkan. Tapi, kadang2 ana terpikir jugak , adakah tanda atau isyarat yang ana tunjuk kat seseorang tu tidak membawa apa2 maksud atau dia tidak faham atau sengaja tidak dimengertikan. hurmm . . .


Ana teringat kat satu kata-kata ni :


Kenapa pilih SEDIH jika ada GEMBIRA ...
Kenapa pilih DUKA jika ada SUKA ...
Kenapa pilih DERITA jika ada GEMBIRA ...


** jika HIDUP memberi 100 alasan untuk mengeluh, ingatlah ALLAH telah memberi alasan tak terhingga untuk bersyukur . . . Dan sedarilah .. kita mempunyai jutaan alasan tak terhingga untuk TERSENYUM :)




siLa-siLa lah kOmen yE .. i'll aPpreciAte iT ! :)

No comments:

Post a Comment

mY nOtE . .


pEsanAn kU ^^ ♥

byE byE ... (=^___^=)